logo
امروز : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۷۷۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار طارم؛

مرکز شهرستان طارم با مشکل تامین آب شرب مواجه است/ میزان آب خریداری شده از سد آیدغموش کمتر شد

مرکز-شهرستان-طارم-با-مشکل-تامین-آب-شرب-مواجه-است-میزان-آب-خریداری-شده-از-سد-آیدغموش-کمتر-شد-
فرماندار طارم با بیان اینکه شهر آببر با مشکل تامین آب شرب مواجه است، گفت: پیگیر هستیم تا سد معیشتی بر روی رودخانه آببر احداث شده و آب پایدار به این شهر تامین شود.

رضا انبارلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه شهرستان طارم یک شهرستان کشاورزی است، اظهار داشت: در این شهرستان ۲۱ هزار هکتار باغات زیتون وجود دارد و با تولید ۴۰ درصد کل زیتون در کشور این شهرستان رتبه اول را دارد، همچنین با وجود ۱۵ هزار هکتار زمین زراعی و ۶ هزار هکتار سایر باغات عمده اشتغال در این شهرستان به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه با وجود چنین ظرفیت‌ها و تولید انواع محصولات کشاورزی، در فصل تابستان خصوصا بعد از خرداد ماه طارم با مشکل کم آبی شدید مواجه می‌شود، افزود: در شهرستان طارم ۲۲ رودخانه فصلی وجود دارد اما متاسفانه در تخصیص حق‌آبه که بتواند با وجود سدی آب را ذخیره کرده و نگه‌داری کند با مشکل مواجه است و این مسئله نیاز به توجه جدی مسئولان کشوری دارد.

فرماندار شهرستان طارم با بیان اینکه مشکل تامین آب پایدار کشاورزی در شهرستان طارم از سال ۹۵ بیشتر شده است، گفت: در طول این سال‌ها برای تامین آب از سد آیدوغموش آب خریداری شده و امسال نیز کمتر از سال گذشته و به میزان ۱۸ میلیون متر مکعب آب از این سد برای شهرستان طارم خریداری شده است اما مسیر طولانی بوده و قریب به ۲۰۰ کیلومتر است همین امر سبب شده تا آب بعد از رها سازی با پرتی زیادی همراه شده و به پایین دست طارم نرسد.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان کشوری همراه شوند و در بالا دست شهرستان بر روی رودخانه روستای کلوچ سد احداث شود، آب مطمئن برای این شهرستان تامین می‌شود، تصریح کرد: مرکز شهر طارم یعنی شهرستان آببر نیز با مشکل تامین آب شرب مواجه است.

انبارلو با بیان اینکه شهر آببر دارای ۱۸ کیلومتر خط انتقال آب است و واقعا با تهدید آب شرب مواجه است، عنوان کرد: اگر سد معیشتی بر روی رودخانه آببر یا همان جمال‌آباد احداث شود یقینا آب پایدار برای شهر آببر ایجاد خواهد شد.

فرماندار شهرستان طارم با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات در شهرستان طارم مسیر‌های ارتباطی و دسترسی به این شهرستان است، بیان کرد: با اینکه اقداماتی در راستای روکش آسفالت برخی مسیر‌ها انجام شده اما تعدادی از مسیر‌ها همچنان دارای مشکلاتی هستند.

وی با بیان اینکه در سفری که رئیس جمهور به استان زنجان داشتند اعتباری در نظر گرفته شد تا برای بهبود وضعیت مسیر‌ها اختصاص یابد، ادامه داد: ۸ کیلومتر از مسیر منجیل به گیلوان از طرف استان گیلان واقعا وضعیت نامناسبی داشت که مقرر شد تا برای بهسازی و روکش آسفالت آن اقدامات موثری انجام شود./ب

انتهای خبر/

نظرات
[ نام : حسین بیات ] [ ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲ ]
احداث سد مشکلی رو دوا نمیکنه بدترش میکنه بجای تهریب زیست محیط منطقه به فکر آوردن مسئولان لایق تر سر مار باشن
فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۶
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۰
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۲
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۰
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴